Most Read: Opinions

direct signup

Today’s Opinions poll

Would you use an app that tells you the partisan affiliation of products you're considering buying?

Submit
Next
Review your answers and share
Erik Wemple
On Twitter E-mail |  On Twitter Follow |  On Facebook Fan |  RSS RSS Feed
Posted at 05:43 PM ET, 07/12/2012

Globe denies Romney campaign correction request

The Boston Globe just issued this response to a correction request from the campaign of Mitt Romney relating to the Globe’s story of this morning relating to the candidate’s tenure at Bain Capital. The statement is addressed to Romney aide Gail Gitcho:

We received your request late this afternoon for a correction regarding this morning’s Globe story. Having carefully reviewed that request, we see no basis for publishing a correction. The Globe story was entirely accurate.
The Globe story was based on government documents filed by Bain Capital itself. Those described Governor Romney as remaining at the helm of Bain Capital as its “sole stockholder, chairman of the board, chief executive officer, and president” until 2002. The story also cited state financial disclosure forms filed by Romney that showed he earned income as a Bain “executive” in 2001 and 2002, separate from investment earnings.
The Globe story accurately described the contents of those documents.
The Globe story also gave a full account of the Romney campaign’s position that, notwithstanding several years of regulatory filings, Mitt Romney “retired from Bain Capital in 1999 . . . (and) has had no involvement in the management or investment activities of Bain Capital, or with any of its portfolio companies, since that time.” In your correction request, you reiterate points that are fully detailed in the Globe story.

I’ve been pushing to get a copy of the Romney campaign request that prompted this denial. No luck on that front just yet.

By  |  05:43 PM ET, 07/12/2012

Tags:  mitt romney, bain capital, boston globe, correction request, denial

 
Read what others are saying
     

    © 2011 The Washington Post Company