wpostServer: http://css.washingtonpost.com/wpost2

Most Read: Opinions

direct signup

Today’s Opinions poll

Will Rep. Paul Ryan's anti-poverty proposal help the poor?

Submit
Next
Review your answers and share

Join a Discussion

12:00 PM Dr. Gridlock
2:00 PM Talk about Travel

Weekly schedule, past shows

Erik Wemple
On Twitter E-mail |  On Twitter Follow |  On Facebook Fan |  RSS RSS Feed
Posted at 12:09 PM ET, 07/12/2012

Globe to credit TPM, Mother Jones in Bain-Romney story

The Boston Globe today reports that Republican presidential candidate Mitt Romney remained chief executive and chairman of [Bain Capital] three years beyond the date he said he ceded control, even creating five new investment partnerships during that time.”

The Globe brought a heavy dose of document-based reporting to its pursuit, citing all manner of SEC disclosures. But the subject of Romney and Bain is a popular one, and other outlets have visited the timing of Romney’s Bain departure. On Tuesday, for instance, TPM published a story titled, “No, Romney Didn’t Leave Bain in 1999.” It, too, cited SEC filings. On Twitter today, TPM’s Brian Beutler wrote: “Funny, this bombshell Boston Globe report (http://b.globe.com/NAeAbj) doesn’t include the words Talking, Points, or Memo! http://bit.ly/NjyYLQ

Mother Jones’s David Corn and Nick Baumann addressed the Romney-Bain-departure matter just before Independence Day.

The original Globe story, however, contained no credit for these outlets. The Globe is now working to patch over the omission. When I pinged Christopher Rowland, a co-author of the Globe story, he responded with a statement sourced to Globe editor Marty Baron. Here it is:

Pieces of this story were reported by other news organizations. We believe the Globe advanced the story with a more comprehensive and complete look that broke significant news and included additional documents. However, our policy is to give credit to other news organizations for their work. In the editing and shortening process, I have learned, passages giving credit were removed. That was a mistake, and we are now adding appropriate credit back to the online version.

Rowland says via e-mail that TPM and Mother Jones will get their due in the edits. Beutler is rooting for an “as first reported by [Mojo/TPM]”

By  |  12:09 PM ET, 07/12/2012

Tags:  boston globe, mitt romney, bain capital, mother jones, tpm, david corn

 
Read what others are saying
     

    © 2011 The Washington Post Company