wpostServer: http://css.washingtonpost.com/wpost2

Most Read: Opinions

direct signup

Today’s Opinions poll

Will Rep. Paul Ryan's anti-poverty proposal help the poor?

Submit
Next
Review your answers and share

Join a Discussion

12:00 PM Dr. Gridlock
2:00 PM Talk about Travel

Weekly schedule, past shows

Erik Wemple
On Twitter E-mail |  On Twitter Follow |  On Facebook Fan |  RSS RSS Feed
Posted at 09:33 AM ET, 07/12/2012

Media news derivatives: July 12

In case you missed it — A new series is taking root on the Erik Wemple Blog. It’s about the Republican Party of Virginia’s massive attack on PolitiFact Virginia. First installment takes a broad view of the conflict; second one examines the party organ's determination to no longer cooperate with PolitiFact Virginia; and the third one features PolitiFact Virginia’s response to the Republican Party of Virginia’s complaint that it highlights unfavorable rulings about Republicans and hides favorable ones.

Elsewhere:

*A Russian TV provider has dropped CNN and the BBC from its offerings. No explanation for the move was offered, according to Will Englund: “No description of those reasons was forthcoming, which in the prevailing atmosphere here prompted immediate Twitter speculation that the company, called Akado, was reacting to government pressure.”

*ProPublica breaks down the leak investigations in Washington.

In response to recent leaks, Director of National Intelligence James Clapper—who oversees the seventeen-agency intelligence community—issued a new directive asking the intelligence community’s inspector general to lead further investigations in some cases where the Justice Department decides not to. Such an investigation wouldn’t be a criminal inquiry, but it would reach beyond the scope of one agency. According to a DNI spokesman, the new investigative power wouldn’t apply to leaks from the White House or non-intelligence agencies—but if the investigation pointed to a leaker outside the intelligence community, “there would be a process to make sure the employer was notified and could take their own steps.”

*The Newsosaur tells us that there are three things you can do with a newspaper: 1) You can farm it; 2) You can milk it; or 3) You can feed it. Now try attaching those stragegies to a mogul. Of these three — Rupert Murdoch, Warren Buffett and the Newhouse family — which one farms, milks and feeds?

In the last few weeks, Warren Buffett, the Newhouse family and Rupert Murdoch each embarked on one of the three most likely paths available to newspaper publishers. Though individually logical and defensible, the three paths are remarkably divergent.

Answers here.

*The president of the Dow Jones employees’ union gets defiant:

We have to clearly demonstrate that we’re tired of “Doing More With Less” and that there’s No More Free Labor from Dow Jones employees. I promise you that IAPE will aggressively pursue each and every claim.

*Jack Abramoff once again proves the value of his misdeeds, as he scores a radio show on which he can spout off about the need to reform the system that he once gamed. Via Associated Press:

Premiere Networks, part of Clear Channel Media, announced Wednesday that “The Jack Abramoff Show” has debuted on XM Satellite Radio’s “Talk Radio” channel. It airs Sundays from 5 to 8 p.m.
Abramoff went to federal prison for corruption. He says he may be the nation’s “most controversial radio host” because he was involved in the money-based political culture he says needs an overhaul.

*NBC and Microsoft are working out their digital divorce, as Howard Kurtz reports:

NBC and Microsoft plan to announce a deal to finally part company, with the network buying back the remainder of their hugely popular MSNBC website from the software giant, say people familiar with the matter.
Under the plan, officials will rebrand MSNBC.com, which consistently ranks among the top three in online news sites, as NBCNews.com. The announcement of the corporate divorce is expected within days, although there could always be a last-minute snag.

*News Corp.’s iPad-based newspaper “The Daily” is living in limbo, according to the New York Observer:

There are internal rumors that The Daily has been put “on watch.” According to a source the status of the groundbreaking iPad tabloid—which loses $30 million a year—will be reassessed after the November 6 election.

*Fox News’s “The Five” does Chapter II in the Bob Beckel v. Rep. Allen West “blowhard” drama:

By  |  09:33 AM ET, 07/12/2012

Tags:  republican party of virginia, politifact virginia, russian tv, propublica, newsosaur, nbc, microsoft, howard kurtz

 
Read what others are saying
     

    © 2011 The Washington Post Company