March 18, 2013
Associated Press
(J. Scott Applewhite/Associated Press)

When The Washington Post printed a story that appeared to debunk a Nov. 1 Daily Caller piece alleging that U.S. Sen. Robert Menendez (D-N.J.) had engaged with Dominican prostitutes, the Daily Caller cited a bunch of conflicting evidence and declared that it would carry on:

TheDC is actively pursuing the story, has investigators on the ground in the Dominican Republic, and will continue to report new facts as they emerge — whether or not they support its earlier reporting.

New facts have indeed emerged. An investigation by the Dominican National Police has charged that three women who filmed a videotape alleging that Menendez had engaged prostitutes was a sponsored affair. The participants received several hundred dollars apiece for their participation. The response from the Daily Caller? It is citing a bunch of conflicting evidence and declaring that it will carry on:

TheDC has not independently verified the identities of the women involved in the Dominican National Police investigation, but will continue to investigate the case.

“Investigating the case,” after all, beats “publishing a retraction and apology.”

Erik Wemple writes the Erik Wemple blog, where he reports and opines on media organizations of all sorts.