wpostServer: http://css.washingtonpost.com/wpost
ideas@innovations
About Dominic | About Vivek | About Emi | E-mail Us E-mail |  On Twitter Follow |  On Facebook Fan |  RSS RSS Feed
Posted at 06:37 PM ET, 07/18/2011

LulzSec returns, claims to hack Rupert Murdoch tabloid The Sun

Update 10:22 a.m. 7/19/2011: According to reports, FBI agents have raided the homes of three suspected Anonymous members, following the hacking of News International’s servers. The News International and The Sun homepages have also been restored.

A live blog of the Rupert and James Murdoch hearing is available here.

Updated 8:37 p.m.: The News International servers appear to be down. AnonymousIRC claimed via Twitter that the servers were taken down by News International to avoid further hacking.

News International's DNS servers (link web addresses to servers) and all 1,024 web addresses are down. --> @jamesrbukless than a minute ago via web Favorite Retweet Reply

So Morlock put his servers offline. Welcome to the club Rupert. Meet http://t.co/wbd3Y16 http://t.co/h4JPWCg http://t.co/2x6PcLX Who's next?less than a minute ago via Power Twitter Favorite Retweet Reply

Update 6:49 p.m.: The News International corporate website appears to have been hacked as well. LulzSec claims, via Twitter, that the page was their next target.

Oh, we forgot to mention that we sailed over to News International and wrecked them too. Nearing 300,000 followers... full steam ahead!less than a minute ago via web Favorite Retweet Reply

A branch of the Anonymous hacker group also claims to have made public the username and log-in of former News International chief executive Rebekah Brooks and former News of the World managing editor Bill Akass.

The Sun no longer re-directs to LulzSec’s Twitter account. As of 6:50 p.m. the site appeared to have been taken down.

6:37 p.m.: It looks as if LulzSec, the black-hat hacker group that announced their disbanding in June, is back, with Rupert Murdoch’s family of publications as their newest target.

The group claims to have been behind the redirection Monday of the homepage for the British tabloid The Sun to a fake obituary of Murdoch. The page was no longer active as of the writing of this piece, but a search for new-times.co.uk on Google still pulls up the search result with the fake headline.

Then, just before 6:30 p.m. ET, the Sun’s homepage re-directed to LulzSec’s Twitter account.

The Sun's homepage now redirects to the Murdoch death story on the recently-owned New Times website. Can you spell success, gentlemen?less than a minute ago via web Favorite Retweet Reply

looks like "the sun" is still hacked, it flashes over to @LulzSec twitter account. This is hilarious.less than a minute ago via web Favorite Retweet Reply

The group claimed to have hacked the personal accounts of Sun staffers. The hacking group AnonymousIRC has also claimed credit for that attack, and has tweeted what it claims to be personal information belonging to Murdoch employees.

We have joy we have fun we will mess up Murdoch's Sun: http://t.co/JArvwg1 | Hi Rupert! Have fun tomorrow at the Parliament! #AntiSecless than a minute ago via Power Twitter Favorite Retweet Reply

By  |  06:37 PM ET, 07/18/2011

Categories:  Technology

 
Read what others are saying
     

    © 2011 The Washington Post Company