washingtonpost.com  > Print Edition > Inside the A Section

CORRECTIONS

Thursday, March 3, 2005; Page A02

A March 2 photo caption incorrectly said that the original buffalo nickel was designed about seven decades ago. That nickel was first minted in 1913 and was replaced by the Jefferson nickel in 1938.

A Feb. 28 article misstated the number of stores operated by May Department Stores Co., owner of Hecht's and Lord & Taylor. It has 491 stores, not 501.

A Feb. 27 Style article incorrectly said that a reporter asked then-Secretary of State Colin L. Powell in 2003 for a retrospective view of U.S. relations with Chile. It was a student, James Doubek, who asked the question during a BET Youth Town Hall meeting.

A Feb. 20 article on companies offering incentives to keep their employees healthy reported an outdated number for estimates of deaths attributed to poor diet and physical inactivity. Researchers for the Centers for Disease Control and Prevention had estimated 400,000 deaths each year, but they published a clarification in the January issue of the Journal of the American Medical Association changing the figure to 365,000.

A Feb. 9 article incorrectly referred to Richard Doerflinger of the U.S. Conference of Catholic Bishops as the organization's director of abortion-opposition activities. Doerflinger's title is deputy director of pro-life activities.

The Washington Post is committed to correcting errors that appear in the newspaper. Those interested in contacting the paper for that purpose can send an e-mail to corrections@washpost.com or call the main number, 202-334-6000, and ask to be connected to the desk involved -- National, Foreign, Metro, Style, Sports, Business or any of the weekly sections. In addition, the ombudsman's number is 202-334-7582.


© 2005 The Washington Post Company