washingtonpost.com  > Print Edition > Inside the A Section

CORRECTIONS

Wednesday, March 2, 2005; Page A02

A March 1 article inaccurately reported that Sen. Byron L. Dorgan (D-N.D.) supported controversial legislation that provided a $3 million grant to a wealthy Indian tribe. Dorgan said he did not support it, contrary to an assertion made Feb. 28 by a spokesman for Sen. Conrad Burns (R-Mont.). Burns's office acknowledged it had been incorrect.

An article March 1 on the State Department's annual human rights report mischaracterized a revised list of interrogation tactics authorized by Defense Secretary Donald H. Rumsfeld. In an April 2003 memo, Rumsfeld approved a revised list of allowed techniques, including making detainees uncomfortable and reversing sleep cycles. The memo did not, however, reiterate more onerous methods that had been allowed in a December 2002 Rumsfeld memo, such as stripping detainees and using dogs.

In some editions of the Feb. 28 Style section, the first name of Jamie Foxx's grandmother was incorrect in an article about the Academy Awards. Her name was Esther, not Estelle. Also, Foxx was the ninth African American to win an Oscar for acting, not the eighth, because Morgan Freeman had won earlier in the evening.

A Feb. 28 Washington Business article gave an incorrect name for S. Daniel Johnson, who is chief operating officer of Anteon International Corp.

A map accompanying a Feb. 27 front-page article about area neighborhoods and their growing sense of community incorrectly located Lansdowne and Brambleton, Va. The correct locations are shown here.

An article on the Feb. 26 Religion Page said that Michelangelo's model of the dome of St. Peter's Basilica, currently on display at the Pope John Paul II Cultural Center in Northeast Washington, had been part of a 1988 exhibition at the National Gallery of Art. The model also was included in a 1994-95 exhibition at the National Gallery, "Italian Renaissance Architecture: Brunelleschi, Sangallo, Michelangelo -- The Cathedrals of Florence and Pavia and Saint Peter's, Rome."

The Washington Post is committed to correcting errors that appear in the newspaper. Those interested in contacting the paper for that purpose can send an e-mail to corrections@washpost.com or call the main number, 202-334-6000, and ask to be connected to the desk involved -- National, Foreign, Metro, Style, Sports, Business or any of the weekly sections. In addition, the ombudsman's number is 202-334-7582.


© 2005 The Washington Post Company