Wednesday, November 18, 2009

-- The headline on a Nov. 17 A-section article incorrectly indicated that the United States had raised questions about whether Iran had secret nuclear facilities in addition to one that was recently disclosed. The organization raising the questions was the International Atomic Energy Agency, the United Nations' nuclear watchdog.

-- A Nov. 15 Outlook book review incorrectly described the Templeton Foundation as funding the Proposition 8 campaign to overturn California's law allowing same-sex marriage. John M. Templeton Jr., the foundation's president and chairman, made personal contributions to the campaign.

-- In some editions, a Nov. 15 Sports column by Mike Wise mentioned statements by University of Maryland football coach Ralph Friedgen that, because of budget cuts, he paid to fly his team to games at Wake Forest and North Carolina State, and for the team's banquet. In other editions, the column referred to that funding as not coming from the university's athletic department. The university says the road trips and the banquet were paid for with funds generated by the Maryland Gridiron Network, a University of Maryland Foundation account and the football team's official booster organization.

-- A Nov. 13 Weekend listing said that admission to the National Geographic Museum exhibit "Terra Cotta Warriors: Guardians of China's First Emperor," which opens Thursday, was free. Although some free same-day tickets will be available for 6 p.m. viewings on Wednesdays, regular admission ranges from $6 for children to $12 for adults.

The Washington Post is committed to correcting errors that appear in the newspaper. Those interested in contacting the paper for that purpose can: E-mail Call 202-334-6000, and ask to be connected to the desk involved -- National, Foreign, Metro, Style, Sports, Business or any of the weekly sections. The ombudsman, who acts as the readers' representative, can be reached by calling 202-334-7582 or e-mailing

© 2009 The Washington Post Company