Thursday, January 28, 2010

-- A Jan. 27 Page One article misstated the nature of the charges recently filed against four men including James O'Keefe, the conservative activist who gained notice last year with undercover videos that he and an associate recorded at regional offices of the group ACORN. The men are accused of plotting to tamper with a telephone in the New Orleans office of Sen. Mary Landrieu (D-La.), not of plotting to wiretap or bug that office. The error was repeated in the article's headlines and photo caption. The article also incorrectly said that Landrieu in July proposed Stephanie A. Finley as a replacement for William J. Flanagan, acting U.S. attorney for the Western District of Louisiana, who is the father of Robert Flanagan, one of the other men charged. Landrieu proposed that Finley become the U.S. attorney, but William Flanagan was not the acting U.S. attorney at the time. As the article stated, President Obama nominated Finley for the job last week.

-- A Jan. 23 Real Estate article on the renovation of a D.C. rowhouse incorrectly described the power produced by the owner's passive solar system. The references to kilowatts, such as the statement that the solar panels produced about 2,400 kilowatts of energy last year, should have said "kilowatt-hours." The kilowatt is a unit of power, and kilowatt-hours measure energy use: A kilowatt-hour is the power supplied by one kilowatt for one hour.

-- A Jan. 22 Weekend listing included an incorrect address and telephone number for the Adkins Arboretum, where the exhibit "Juliana Netschert at Adkins Arboretum" is on display. The correct address is 12610 Eveland Rd. Ridgely, Md., and the phone number is 410-634-2847.

-- A Dec. 30 A-section item from the Associated Press, about an Israeli Supreme Court ruling giving Palestinians access to a section of West Bank highway previously closed to them, incorrectly said that Israel reserves some roads for Jews. The country closes some roads to virtually all Palestinians, but they are open to all Israeli citizens and to other nationals, regardless of religious background.

-- The Off the Beaten Career Path feature in the Dec. 6 Jobs section, about professional juggler Michael Rosman, said that Rosman had been fired from a job in finance. Rosman says his dismissal was a layoff, not a firing for cause.

The Washington Post is committed to correcting errors that appear in the newspaper. Those interested in contacting the paper for that purpose can: E-mail Call 202-334-6000, and ask to be connected to the desk involved -- National, Foreign, Metro, Style, Sports, Business or any of the weekly sections. The ombudsman, who acts as the readers' representative, can be reached by calling 202-334-7582 or e-mailing

© 2010 The Washington Post Company