Corrections

Schweitzer
Schweitzer (Upi - Upi)
  Enlarge Photo    
Saturday, June 26, 2010

-- A graphic that was part of the Gen. Stanley A. McChrystal coverage in the June 23 A-section, about military officers over the years who have run into trouble by criticizing White House policy, included an incorrect photograph for Maj. Gen. Robert L. Schweitzer, who was fired from the National Security Council staff in 1981. He is pictured here.

-- A set of pictures with a June 23 Style article about film director Oliver Stone included an incorrect photograph for Bolivian President Evo Morales, one of several leftist leaders Stone meets in his documentary "South of the Border." Morales is pictured here.

-- An article on the June 25 Federal Worker page about the awarding of "constructive dissent" awards by the American Foreign Service Association spelled the last name of one recipient two ways. The recipient is Diana B. Putman, not Putnam. The article also incorrectly said that Jack Lew, deputy secretary of state for management, presented the awards. Lew made remarks at the ceremony, but AFSA President Susan Johnson and Ambassadors William Harrop and Thomas Boyatt presented the awards.

-- A Concerts listing in the June 25 Weekend section gave an incorrect time and phone number for a performance by violinist Benjamin Scott and pianist Brad Clark being sponsored by the Washington Metropolitan Philharmonic Association. The performance will be at 3 p.m. Sunday at the Lyceum in Alexandria. The contact number is 703-799-8229.

-- A June 25 Page One article about President Obama expressing confidence in his leadership team on Afghanistan in the wake of the firing of Gen. Stanley A. McChrystal incorrectly referred to Robert M. Gates as secretary of state. He is the secretary of defense. The article also incorrectly listed correspondent Keith B. Richburg as a contributor.

-- A Reliable Source item in the June 17 Style section incorrectly said that Richard Blum, the husband of Sen. Dianne Feinstein (D-Calif.), was one of the passengers on a private jet with Sens. Feinstein, Harry M. Reid (D-Nev.) and Barbara Boxer (D-Calif.). Blum owns the aircraft but was not on the Christmas Eve flight.

CLARIFICATION

-- A headline on a June 25 Style article about the National Enquirer refusing to pay a Portland, Ore., masseuse to talk about her assault allegation against former vice president Al Gore erroneously implied that she charged $1 million for her services and that Gore paid such a sum. In fact, that amount was what the Enquirer's editor said the masseuse requested of the publication.

The Washington Post is committed to correcting errors that appear in the newspaper. Those interested in contacting the paper for that purpose can: E-mail corrections@washpost.com. Call 202-334-6000, and ask to be connected to the desk involved -- National, Foreign, Metro, Style, Sports, Business or any of the weekly sections. The ombudsman, who acts as the readers' representative, can be reached by calling 202-334-7582 or e-mailing ombudsman@washpost.com.


© 2010 The Washington Post Company