Corrections

Monday, March 14, 2011

A graphic with the continuation of a March 13 Page One article about the effort to contain the nuclear crisis in Japan misstated the amount of radiation detected at the Fukushima site. The radiation detected was 1.015 millisieverts per hour, not 1,015 millisieverts per hour.

A map with a March 12 A-section article about how the earthquake in Japan differed from scientists' predictions misspelled the name of Mount Fuji, Japan's highest mountain.

A Feb. 26 Real Estate article about a house to be built on the grounds of the National Institute of Standards and Technology in Gaithersburg to test energy-saving technologies incorrectly said that the house would be built adjacent to the institute's building and fire research lab. It will be next to the engineering lab.

The Washington Post is committed to correcting errors that appear in the newspaper. Those interested in contacting the paper for that purpose can:

E-mail: corrections@washpost.com.

Call: 202-334-6000, and ask to be connected to the desk involved - National, Foreign, Metro, Style, Sports, Business or any of the weekly sections.

The ombudsman, who acts as the readers' representative, can be reached by calling 202-334-7582 or e-mailing ombudsman@washpost.com.


© 2011 The Washington Post Company