Because of erroneous information provided by the Maryland Department of Health and Mental Hygiene, it was incorrectly reported Wednesday that department Secretary Adele Wilzack fired all six of her assistant secretaries.

A spokesman said Wilzack has only proposed abolish- ing the six positions in

a reorganization and replacing them with three depu- ty secretaries with broader authority. The six assist- ants are Janet Neslen, Jes- se E. Williams Jr., Doug- las H. Morgan, William M. Eichbaum, Thomas F. Krajewski and Deborah Lewis-Idema.

The Associated Press report yesterday about Senate passage of a highway and mass transit aid bill erroneously listed Malcolm Wallop (R-Wyo.) as not voting on the measure. He voted for the bill.

A Federal Page article yesterday incorrectly identified the former chairman of the Senate Judiciary Committee. In 1981, after

the Republicans won the Senate, Strom Thurmond (S.C.) became the panel's chairman.

A photo of another man was misidentified yesterday as showing Janusz Onyszkiewicz, a spokesman for Poland's Solidarity union movement.

An item by United Press International reported incorrectly Wednesday that U.S. District Court Judge David Kenyon had overturned a default judgment against the Soviet Union in a California businessman's libel suit. Kenyon unfroze Soviet assets at a New York bank, ruling that the funds had not been held for the benefit of a defendant in the suit.