A March 22 article about U.S.-Canada lumber trade negotiations inaccurately attributed comments on the talks to a State Department official. The person was in fact from another agency, speaking for quotation as a "U.S. trade official." In addition, the article's statement that the United States wants Canada to impose a lumber export tax of "as high as 37 percent" should have been attributed to Canadian negotiators. Richard Mills, a spokesman for the Office of the U.S. Trade Representative, said yesterday that the 37 percent number was wrong. Citing the confidentiality of negotiations, he declined to say what percentage the United States did seek.

The first name of Diane Whipple, the victim in a dog mauling for which a San Francisco couple was convicted Thursday, was omitted from the March 22 article on the verdict.

A list of area storytelling organizations in the March 22 Weekend section incorrectly reported the date of the Washington Storytellers Theatre dress rehearsal for Marie Winger in "Heart Lights -- Know Thyself." It will take place Sunday at 7:30 p.m.

A caption accompanying a March 22 Federal Page article on Fred Wertheimer, Democracy 21's founder, incorrectly identified him in the photo. Wertheimer was at right; Rep. Martin T. Meehan (D-Mass.) was at left.

The Plan Ahead column in the March 22 Weekend section gave incorrect opening and closing dates for the exhibition of Vietnam War photos by North Vietnamese soldier-photographers at the National Geographic Society. The show opens on April 17 and runs through Aug. 11.

The @Work column in the March 18 Business section misspelled the name of Galen Mayfield, a technology worker.

A March 16 article about the battle over Hewlett-Packard Co.'s effort to buy Compaq Computer Corp. incorrectly characterized the margin by which Sam Wyly lost a proxy fight to oust Computer Associates International's founder, Charles Wang, and three others from the board of directors. Wang and the other directors received more than 70 percent of the vote.