The headline of a Jan. 11 article, "Moussaoui Asks Supreme Court to Ban al Qaeda Witnesses," was incorrect. Attorneys for Zacarias Moussaoui, the only person charged in a U.S. courtroom in the Sept. 11, 2001, attacks, want to be allowed to interview key al Qaeda witnesses.

A Jan. 11 Business article misstated the title of Katrin Verclas, who advocates for open-source software for nonprofit groups. She is a co-director of Aspiration, a nonprofit organization based in Massachusetts, not head of the NonProfit Open Source Initiative.

A Jan. 9 Outlook graphic incorrectly identified the Pacific Marine Environmental Laboratory as part of the National Weather Service. Each is an agency of the National Oceanic and Atmospheric Administration.

A Jan. 9 Metro article incorrectly said that a bill to be introduced in the Maryland General Assembly by Montgomery Dels. William A. Bronrott (D) and Adrienne A. Mandel (D) would prohibit teenage drivers from carrying passengers for the 18 months they have a provisional license. The restriction would apply only to the first six months of an 18-month provisional license.

The Jan. 9 Mini Page incorrectly said that some of Metro's escalators are the tallest in the world. They are the tallest in the Western Hemisphere.

A Jan. 8 article about former Latin American presidents being held under house arrest during criminal investigations failed to note that two former presidents of Costa Rica, Miguel Angel Rodriguez and Rafael Angel Calderon, are in prison.

A Dec. 30 article incorrectly said that the Koran instructs women to cover their heads to hide their beauty and avoid tempting men. The Koran calls on men and women to dress and act modestly but does not prescribe specific practices, such as the veiling of women.

In the Dec. 19 Early Sunday Edition, an Outlook article on criminal recidivists included a sentence at odds with the rest of the paragraph. The sentence, which was deleted in later editions, suggested that the parole success rate (parole terms completed without violation) had improved over the past 20 years. As the statistics cited elsewhere in the paragraph made clear, the success rate has dropped.

In a map with a Dec. 15 article on Ukraine, Slovakia was mislabeled as the Czech Republic. The Washington Post is committed to correcting errors that appear in the newspaper. Those interested in contacting the paper for that purpose can send an e-mail to or call the main number, 202-334-6000, and ask to be connected to the desk involved -- National, Foreign, Metro, Style, Sports, Business or any of the weekly sections. In addition, the ombudsman's number is 202-334-7582.