A Jan. 13 Style column incorrectly described press baron Lord Northcliffe as a Canadian. He was British.

A Jan. 13 Business article incorrectly identified one of the agencies that fund research at the Center for Secure Information Systems at George Mason University. It is the National Security Agency, not the National Security Administration.

A Jan. 11 KidsPost article about Ellie Shelton, a Herndon fourth-grader who has Type 1 diabetes, incorrectly said she swam the 500-meter freestyle at swim practice. The distance was 200 meters.

"One Salmon's Journey," a graphic with a Jan. 10 Washington Business article, provided conflicting numbers for per-pound costs incurred by the fish importer and the distributor. The importer incurs costs of 53 cents per pound, and the distributor has costs of $2.55 per pound. The supermarket's per-pound cost is $3.79, not $12.64. In a related article, the name of a city in Alaska was misspelled. It is Yakutat.

A Jan. 9 Sports item incorrectly identified the jockey who won the Marshua Stakes at Pimlico. He is Luis Diaz, not Luis Garcia.

A Jan. 4 Business article included incorrect information on asbestos claims. In 2003, there were 100,000 claims filed by asbestos victims against the Manville trust, not asbestos lawsuits filed generally, and the figure should not have been attributed to the Rand Institute for Civil Justice. Also, the number of claims pending that year was estimated at as many as 300,000, not 600,000, by consulting firm Tillinghast-Towers Perrin. The Washington Post is committed to correcting errors that appear in the newspaper. Those interested in contacting the paper for that purpose can send an e-mail to corrections@washpost.com or call the main number, 202-334-6000, and ask to be connected to the desk involved -- National, Foreign, Metro, Style, Sports, Business or any of the weekly sections. In addition, the ombudsman's number is 202-334-7582.