A pie chart with a Jan. 25 article on painkillers contained an incorrect number. The percentage of patients taking painkillers who are at a "very low" risk of ulcers or other gastrointestinal problems is 31 percent, not 42 percent.

A Business article in some Jan. 25 editions incorrectly characterized the position of some high-tech and public interest groups on a pending court case involving file-sharing software. Microsoft, America Online, and the Center for Democracy and Technology, among others, did not ask the Supreme Court to uphold a ruling favoring file-sharing services; they asked for the case to be returned to a lower court for reexamination.

A Jan. 24 Washington Business item incorrectly described Steven D. Hitchcock's new position with the law firm Bell, Boyd and Lloyd. He is a member of the firm, not an associate.

A Jan. 23 article about a new Pentagon intelligence arm misspelled the name of the CIA training facility for case officers. It is Camp Peary.

A Jan. 20 article about the Roman Catholic Church's policy on condom use incorrectly said that the doctrine of papal infallibility holds that a pope's words are always true and incontrovertible. The doctrine is actually invoked very rarely to apply to specific statements, and papal statements on contraception are not covered by the doctrine.

A Jan. 20 article misstated the numbers of House and Senate seats Republicans lost in the 1986 election. The party lost eight Senate seats and five House seats, not 13 Senate seats and 48 House seats.

A Jan. 15 Style article misspelled the name of Dennis Buttelwerth, a Cincinnati florist. The Washington Post is committed to correcting errors that appear in the newspaper. Those interested in contacting the paper for that purpose can send an e-mail to corrections@washpost.com or call the main number, 202-334-6000, and ask to be connected to the desk involved -- National, Foreign, Metro, Style, Sports, Business or any of the weekly sections. In addition, the ombudsman's number is 202-334-7582.