A Feb. 1 article on efforts to fund further research on an earth-penetrating nuclear weapon, citing information provided by an Energy Department official, incorrectly reported that the Bush administration is expected to seek $10.3 million in next year's budget for that purpose. The official amended his information to say that sum is what the government has spent on the project since 2002. He said he could not provide a figure for future spending until the budget is released next week.

An Internal Revenue Service spokesman was not referring specifically to an investigation of the NAACP in comments attributed to him in a Feb. 1 article. The spokesman, Terry Lemons, was describing IRS probes in general when he said: "The bottom line is that when we make a decision, it is based on tax law. It is not based on politics."

A Feb. 1 article misidentified the ruler of the United Arab Emirates. He is Sheik Khalifa bin Zayed Nahayan, not Sheik Zayed bin Sultan Nahayan.

A Feb. 1 Style article gave an incorrect Web address for a Persian-language satellite television channel in McLean. It is www.rangarangtv.com.

A Jan. 31 KidsPost item incorrectly said that only three authors have won the Newbery Medal twice. The list should have included E.L. Konigsburg.

A Jan. 30 article about Michael Jackson incorrectly described a documentary about him as a BBC program. The documentary aired on the ITV network.

A Jan. 30 Outlook article lamenting the lack of public debate on the Iraq listed some speakers who had appeared on college campuses in Washington, including CIA Director George Tenet. An editing change made it appear that those named had spoken in opposition to the war. Tenet's Feb. 5, 2004, speech was not a dissent.

A Jan. 29 article incorrectly described the West Bank town of Beit Rima as 20 miles west of Tel Aviv. It is 20 miles east of Tel Aviv.

A Jan. 27 article implied that Daniel Pipes had been confirmed by the Senate for membership on the board of directors of the U.S. Institute of Peace. Pipes received a recess appointment, which did not require confirmation. His appointment term has since expired, and he is no longer on the board.

The Jan. 27 Special Interests column incorrectly identified the new director of the U.S. Chamber of Commerce's counterfeiting and piracy initiative. He is Brad Huther, not Brad Hutheras.

A Jan. 27 Style column misidentified the company that Conrad Black once ran. He was the chairman and chief executive of Hollinger International, not Hollander International.

A Jan. 23 Sports article misstated the distances of the events at the Richard Montgomery-Sherwood high school swimming meet. The events were measured in yards, not meters.

A theater review in the Jan. 11 Style section incorrectly said that Studio Theatre's production of "Black Milk" was the Russian satire's first American staging. The play had been produced in this country at least one other time, by Chicago's European Repertory Company in November 2003.