In a March 29 article about the crafting of Prince Charles's public persona, Mark Bolland was identified as being the prince's press spokesman for seven years through 1993. The correct date is 2003.

A March 29 article incorrectly said a proposed U.S. government defense effort, called a Near-Field Infrared Experiment, would use infrared technology to disable enemy satellite transmissions. The experiment, managed by the Missile Defense Agency, will collect data on the exhaust plumes of boosting rockets to help the Pentagon design a missile defense system that can attack enemy ballistic missiles soon after they are launched.

In the March 28 review of the Washington National Opera's production of "The Maid of Orleans," a photo caption misidentified the singer kneeling in front of Mirella Freni. He is Sergei Leiferkus, not Viktor Lutsiuk.

In some editions of the March 28 Metro section, a Web site for listening to the Country Showcase America Jamboree was incorrect. The weekly program is heard on The Washington Post is committed to correcting errors that appear in the newspaper. Those interested in contacting the paper for that purpose can send an e-mail to or call the main number, 202-334-6000, and ask to be connected to the desk involved -- National, Foreign, Metro, Style, Sports, Business or any of the weekly sections. In addition, the ombudsman's number is 202-334-7582.