A May 26 analysis of Republican efforts to centralize power misspelled the name of Joshua B. Bolten, director of the White House Office of Management and Budget.

A May 26 article incorrectly said it was in mid-March that a House subcommittee adopted an amendment, later dropped, that would have barred women from some positions in military ground support companies. The panel acted earlier this month.

A May 26 Metro article about foster care contained an incorrect last name for the president of Horning Brothers, a D.C.-based developer. He is David Roodberg, not David Roodledge.

The caption for a photograph from the D.C. Air National Guard's "Pilot for a Day" event in some editions of the May 26 Metro section referred to Andrews Air Force Base as Edwards Air Force Base.

A May 25 Style article misstated the colors of the Salvadoran flag. They are blue and white, not blue and yellow.

A May 25 Sports article misstated the history of comebacks in the National Basketball Association playoffs. Ten NBA teams have come back from 0-2 starts to win best-of-seven series, the last two being the Washington Wizards and the Dallas Mavericks in the first round this season.

A May 24 graphic incorrectly said that the Soviets easily defeated the Finns in the 1939-1940 Soviet-Finnish war. Finnish troops fought the Soviets to a standstill, and both sides suffered heavy casualties. Finland accepted armistice terms in March 1940 under which it ceded more than 20,000 square miles of territory, but it survived as an independent nation.