An Oct. 5 KidsPost graphic was mislabeled. The graphic showed a size comparison between a child's hand and a Percheron draft horse's hoof. They were not specifically the prints of the boy and the horse in the article.

The byline was dropped from an Oct. 5 Food article about sous vide cooking. The article was written by Candy Sagon.

An Oct. 2 article incorrectly said that President Bush was unconvinced that global warming was the result of human activity. Bush said in July that humans were "contributing" to the rising temperature of Earth's atmosphere.

A calendar item in the Oct. 3 Sports section incorrectly said that the Penn State football team is 4-0 this season. The team is 5-0.

The Washington Redskins schedule in the Oct. 2 Sports section omitted the Oct. 9 game against the Denver Broncos.

A high school football box score in the Oct. 1 Sports section incorrectly identified the Osbourn Park kicker, who contributed three extra points in the team's 21-7 victory over Gar-Field. His name is Mike Purdy.

A Sept. 30 article about an art exhibit in Istanbul depicting a pogrom there in 1955 failed to specify the nationalities of the victims. Most of them were of Greek ancestry, but they also included ethnic Armenians and Jews, and many were Turkish citizens.

A Sept. 23 Metro article about people coming to Washington for the Sept. 24 demonstration against the war in Iraq described Patrice Cuddy, 56, of Olathe, Kan., as a novice protester. Cuddy had participated in three other large rallies against the war, two in Washington and one in New York.

The Washington Post is committed to correcting errors that appear in the newspaper. Those interested in contacting the paper for that purpose can send an e-mail to or call the main number, 202-334-6000, and ask to be connected to the desk involved -- National, Foreign, Metro, Style, Sports, Business or any of the weekly sections. In addition, the ombudsman's number is 202-334-7582.