George Stephanopoulos must have liked how everyone reacted to the apology he mouthed on Friday’s edition of “Good Morning America,” because he recited pretty much the same script on Sunday’s edition of “This Week.” “I now believe that directing personal donations to that foundation was a mistake,” said Stephanopoulos, in part, as he responded to last week’s revelations that he had donated $75,000 to the Clinton Foundation from 2012 through 2014.

The network’s chief anchor has now tallied three apologies — one on “GMA,” one on “This Week” and another in a statement when the story first broke at Politico and the Washington Free Beacon.

Unresolved by Stephanopoulos’s repeated meae culpae is the conduct of ABC News’s PR operation, which stands accused of “running” to Politico with the story of Stephanopoulos’s donations after having received an inquiry from the Washington Free Beacon. Staffers from the Washington Free Beacon attest that they received official statements after ABC News provided them to Politico.

ABC News’s PR has failed to respond to inquiries from the Erik Wemple Blog on this matter.