With just one day to go until Britain votes in its general election, it looks like the British press has lost what little restraint it once had and launched into open political warfare.

And even though the vitriol in Britain's press is always quite high, the unpredictability of the 2015 election seems to have brought out an even harsher and more polarized tone.

Perhaps the most striking front page on Wednesday was that of the Sun, a British tabloid owned by Rupert Murdoch that is among the world's best-selling newspapers. The Sun, which generally supports the center-right Conservative Party, has been credited (and credited itself) with swaying the nation before, most notably in 1992.

This time it seems intent on keeping Ed Miliband, the leader of the center-left Labor Party, out of power. To do so, the Sun's editors dredged up a nearly-year-old picture of Miliband eating a bacon sandwich: a picture so unflattering that it now has its own Wikipedia page.

Supporters of Miliband, and even some who oppose him, have hit out against the Sun's repeated use of this photograph as unfair.

However, the Sun was far from the only British newspaper that ran a front page headline opposing Miliband.

The Daily Mail, a center-right middlebrow newspaper warned that Miliband, a "class-war zealot," could well team up with the Scottish National Party and destroy Britain (the SNP, a key proponent of Scottish independence, may well form a government with Labor if Miliband's party wins a large minority of seats).

The Daily Telegraph, a center-right broadsheet, also highlighted concerns about the SNP.

Meanwhile the Times (of London), another Murdoch-owned newspaper, albeit one with a far more mature reputation, carried a front page headline critical of Miliband.

Not every paper was critical of the Labor leader. The Daily Mirror, a left-wing rival to the Sun, unleashed its own attack on David Cameron, the Conservative Party leader and incumbent prime minister.

The Guardian also published a criticism of proposed welfare cuts.

The Independent and its free sister publication, i, didn't make any bold political statements on their front pages, though the Independent has already endorsed the Conservative-Liberal Democrat coalition government (to the surprise of some of its own journalists, apparently).

And the right-wing tabloid, the Daily Express, published a front page endorsement for the populist anti-Europe United Kingdom Independence Party (UKIP), written by ... the leader of the UKIP.

Overall with at least seven major British newspapers endorsing the Conservatives or a Conservative-led coalition, the British press does appear to be leaning right.

It seems possible, too, that the pro-Conservatives voices are louder. One study from the Media Standards Trust found that 95 percent of all leader columns in the Sun were explicitly anti-Labor before the election, and some say the lines between opinion and reporting in the newspapers have been blurred. In an interview published Wednesday with Politics Europe, David Alexrod, the American campaign expert now working with Miliband, suggested that Britain's right-wing press was more powerful than Fox News.

Regardless, the vitriol on display from both sides has made some uncomfortable about the state of the British press and the politics it portrays.

Read more:

11 weird memes that help explain the British election

In British election campaign, the center cannot hold

Long-shot Miliband now favored to become Britain’s PM